Lengéscsillapító javítás

A lengéscsillapító hibájának diagnosztizálása általában szakműhelyt igényel.

A teszt során, a lengéscsillapítókról beépített állapotban, a mindenkori gépjármu típusra megadott határértékkel összehasonlított adatok alapján állapítható meg az alkatrész csillapítási teljesítménye.

A futómuvel szoros kapcsolatban lévo gátlók hibáit függetleníteni kell a futómuvek felfüggesztéseinek kopásából adódó egyéb hibáktól. A leggyakoribb hiba, amely egyszeru jármuvezetoként is észlelheto: a lengéscsillapító kopogása. Amennyiben kizárhatóak más futómuhibák, úgy a kopogás oka a gátló felfüggesztési helyeinek (gumiperselyek, torony-csapágyazások) kiverodése, kopása vagy a gátló olajveszteségének következménye lehet. Elofordulhat, hogy a sérült, korrodált karosszériából kiszakad a rugótorony. Ez komplikáltabb javítást igényel, hiszen kárpitbontás, a torony megerosítése, hegesztése és az alvázvédelem pótlása mellett, nagy valószínuséggel a gátlót is cserélni kell.

Az élettartam meghatározója a különbözo típusú és rendszeru lengéscsillapítók tartóssága és teljesítménykülönbsége, amely az alkatrész áraiban is érzékelheto.

A lengéscsillapítókat korszerű lengéscsillapító mérő padon végezzük.