Futóműellenőrzés

Vállaljuk

Autója futómévnek ellenőrzését és javítását, a legmodernebb négykerekes központozással.

Áraink

  • Ellenőrzés: 3 090,- forinttól
  • Első futómű beállítás: 5 500,- forinttól
  • Első-hátsó futómű beállítás: 7 500,- forinttól
  • Kisteher, terepjáró futómű beállítás: 7 500,- forinttól

A nem megfelelően beállított kerekek akadályozzák a jármű természetes mozgását és ezzel kormányzási problémát okoznak, illetve a vezető kimerülését és az abroncsok idő előtti kopását idézik elő. Alapesetben a felfüggesztés beállítása a kerekek szögének beállítását jelenti, ami biztosítja, hogy azok a jármű mértani középvonalához igazodva mozognak.
Minden kerék saját dinamikával (dőlés, gördülés és összetartás) rendelkezik, amelyet a gépjármű gyártója határoz meg. A nem megfelelő beállítás leggyakoribb jele az abroncsok egyenetlen és gyors kopása, illetve a jármű egyenestől való elhúzása.

Amikor ezeket a tüneteket érzékeli a járművén, nagy valószínűséggel a felfüggesztés beállítása nem megfelelő. Az autógyártó cégek javasolják, hogy ebben az esetben ellenőriztesse a felfüggesztés beállítását olyan szakemberrel, aki számítógépes működtetésű berendezést használ. Manapság az abroncsjavító szakemberek és a gépjárműforgalmazók nagy része rendelkezik ilyen korszerű berendezéssel és biztosítják a megfelelő központozási szolgáltatást.

A legjobb futómű beállítási eljárás a négykerekes központozás. Ebben az esetben a szakember mind a négy kerékre felhelyezi a műszert, és mind a négy keréken megméri a jármű dinamikáját. Manapság a legtöbb jármű szabályozható hátsó középponti beállítással rendelkezik, de a négykerekes központozás a hátsó szabályozhatósággal nem rendelkező járművek esetében is lehetővé teszi a hátsó nyomtartási problémák felismerését és azok első kerékszabályozással történő korrigálását. A kétkerekes központozás, amely során a középvonalhoz csak az első kerekek kerülnek beállításra, már korszerűtlen.

Szezononként egyszer javasolt a futómű felülvizsgálata.

Ennek okai:
  • Biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)
  • Helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)
  • Optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolaton is
  • Ellenőrzés hiányában rossz úttartás, egyenetlen-szabálytalan kopás , zajképződés léphet fel, amely jelentős többletköltséget jelenthet az autós számára.