A mai korszerű gépjárművek egyes hibáinak megállapításához elengedethetetlenül szükségünk van hibakódkiolvasó készülékekre.

Az OBD (On Board Diagnosis) fedélzeti diagnosztikát az USA-ban vezették be az 1988-as modellévtől. A műszaki előírásokat a SAE (Society of Automobile Engineers) szabványok tartalmazzák. Az OBD-I szerint ellenőrizni kell az emissziókorlátozó azon rendszereit melyek a központi vezérléssel kapcsolatban állnak. A keletkező hibák kijelzéséhez a műszerfalon elhelyezett MIL (Malfunction Indicator Light) lámpát helyeznek el.

A keletkezett hibát villogókódokkal vagy arra alkalmas kiolvasóval (interfész) lehet meghatározni. Az európai autógyártók részre az előírásokat az ISO (International Organization for Standardization) szabályozza. Alapnorma az ISO 9141, mely tartalmazza többek között a diagnosztikai csatlakozó és a diagnosztikai műszer adatait.